Sarah: I say, Bob, I’d like to buy a book as a birthday present for my younger brother, and I’, in a difficulty what to choose.
Bob: And what kind of reading does he like?
S: It’s rather hard to say. He is a regular book-worm. He reads everything that falls into his hands: adventures and travel books, fairy-tales and fantasy, science fiction and historical novels. The last book I saw him reading was a detective story.
B: I find detective stories stupid. I can’t read any of them more than halfway through, cheap stuff, I call them.
S: I wouldn’t put it like that. Some detective stories are clever and may be called first-rate literature. Take books by Conan Doyle and Agatha Christie, for example.
B: Well, maybe you are right. Anyway, I wouldn’t advise you to buy a detective story for your brother. Buy him a good historical novel or some book by Ray Bradbury, a prominent American science fiction writer.
S: Oh’ that’s a good idea. A science fiction writer may carry his characters into a remote future and prehistoric past or to an unknown world.
B: Look! Here are «The Martian Chronicles» and «Fahrenheit 451».
S: I’ll buy both of them. Thank you for your advice. I hope Mark will enjoy these books.
Сара: Я говорю, Боб, я хотела бы купить книгу в качестве подарка на день рождения для моего младшего брата, и я не могу выбрать.
Боб: А какие книги ему нравится?
С: Сложно сказать. Он обычный книжный червь. Он читает все, что попадает в его руки: книги о приключениях и путешествиях, сказки и фэнтези, фантастику и исторические романы. Последняя книга, которую я видел, как он читал, была детективной.
Б: Мне кажется детективы глупыми. Я не могу прочитать ни одну из них больше, чем на половину, я их называю дешевками.
С: Я бы так не сказал. Некоторые детективные истории умны и их можно назвать первоклассной литературой. Взять, к примеру, книги Конан Дойла и Агаты Кристи.
Б: Ну, может быть, ты права. В любом случае, я бы не советовал тебе покупать детектив для твоего брата. Купи ему хороший исторический роман или книгу Рэя Брэдбери, известного американского писателя-фантаста.
С: О, это хорошая идея. Писатель-фантаст может перенести своих персонажей в далекое будущее и доисторическое прошлое или в неизвестный мир.
B: Смотри! Вот «Марсианские хроники» и «Фаренгейт 451».
С: Я куплю их обе. Спасибо за твой совет. Надеюсь, Марку понравятся эти книги.
Источник статьи: http://s-english.ru/dialogi/dlya-nachinayushchih/dialog-a-birthday-present
Диалоги на английском языке с переводом. № 76. Тема: Выбор подарка для подружки.
I need a gift for my friend Jane. Have you got any ideas? Does she like wine? No, she doesn’t. Has she got a DVD player? No, she hasn’t. OK, give her a DVD player. They’re very expensive . Oh, OK. Does she like animals ? Yes, she does. OK, give her an animal calendar . Good idea . Thanks.
Мне нужен подарок для моей подруги Джейн. У вас есть какие-нибудь идеи? Она любит вино? Нет. У нее есть DVD-плеер? Нету. Хорошо, подарите ей DVD-плеер. Они очень дорогие. О, хорошо. Она любит животных? Да. Хорошо, подарите ей календарь животных. Хорошая идея. Благодарю.
I need , ehm a gift for my friend Rose. Have you got any ideas? Well, does she ski ? Ski? No, she doesn’t. She doesn’t ski, no. OK, well, has she got, ehm, has she got a car? No, she hasn’t. She doesn’t drive . OK. Has she got a mobile phone? Mobile phone? Yes, she‘s (she has) got a mobile phone. [сокращение ‘s может быть не только is, но и has] OK. Give her a mini keyboard . They’re very expensive. Does she like computer games ? Yes, I think she does.
Мне нужен подарок для моей подруги Роуз. У вас есть какие-нибудь идеи? Она катается на лыжах? Лыжи? Нет. Она не катается на лыжах, нет. Ладно, ну у нее, эээ, у нее есть автомобиль? Нет. Она не водит машину. Хорошо. У нее есть мобильный телефон? Мобильный телефон? Да, у нее есть мобильный телефон. Хорошо. Подарите ей мини-клавиатуру. Они очень дорогие. Она любит компьютерные игры? Да, я думаю, любит.
Вместо пропуска подберите нужное слово из таблицы.
exactly Excuse near say first tell way Where’s
A 1 Excuseme. 2Where’sBarton street, please? B Sorry, I don’t know.
A Excuse me. Is Barton Street 3nearhere? C Barton Street? I know the name, but I don’t know 4 exactlywhere it is. Sorry.
A Excuse me. Can you 5tell me the 6 way to Barton Street? D Yes. Turn right at the traffic lights. Then it’s the 7firston the left.
A Sorry, could you 8 saythat again?
Расставьте слова, чтобы получились предложения.
1) book have names you a of got baby?
Have you got a book of baby names?
2) have and got you any baby books care about?
And have you got any books about baby care?
3) got all over these here we’ve.
We’ve got all these over here.
4) English you any got wine have?
Have you got any English wine?
5) haven’t I’m got afraid we English moment white at the.
I’m afraid we haven’t got English white at the moment.
6) over but got German some we’ve good wine here white.
But we’ve got some good German white wine over here.
Переведите письменно предложения на английский язык.
1) Извините, вы можете мне помочь?
Excuse me, can you help me?
2) Да, конечно.
Yes, of course.
3) У вас есть (какие-либо) чернила для принтера?
Have you got any printer ink?
4) Да, какой у вас принтер?
Yes, what printer have you got?
5) У меня много цветных чернил.
I’ve got lots of colour ink.
6) Вот, возьмите.
Here you are.
Источник статьи: http://www.delightenglish.ru/lessons2/76.htm
Волжский класс
Боковая колонка
Рубрики
Видео
Книжная полка
Малина для Админа
Боковая колонка
Опросы
Календарь
Март 2021
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс
« Фев
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
English in Use: Buying a souvenir, с. 42
English in Use: Buying a souvenir, с. 42 Покупка сувенира
♦ Buying a souvenir — Покупка сувенира
Упражнение 1, с. 42
1. а) Listen and repeat. — Послушай и повтори.
1 How can I help you? Могу я чем-нибудь помочь? 2 I want to buy a souvenir. Я хочу купить сувенир. 3 How about this key ring? Как насчёт этого брелка? 4 How much is it? Сколько он стоит? 5 It’s £ 4. 4 фунта стерлингов. 6 Here you are. Вот, возьмите.
b) Who says each sentence 1-6 above? A shop assistant or a customer? Listen and read to check. — Кому принадлежит каждое 1-6 предложение из диалога выше? Продавцу или покупателю? Послушайте и прочитайте, чтобы проверить.
2. a) Read again. What is Marta buying? — Прочитай ещё раз. Что покупает Марта?
Shop assistant: Good afternoon. How can I help you? Продавец: Добрый день. Могу я чем-нибудь помочь? Marta: Good afternoon. I want to buy a souvenir. Марта: Добрый день. Я хочу купить сувенир. Shop assistant: How about this key ring? Продавец: Как насчёт этого брелка? Marta: That’s a good idea! How much is it? Марта: Это хорошая идея. Сколько он стоит? Shop assistant: It’s £ 4. Продавец: 4 фунта стерлингов. Marta: Can I have two, please? Марта: Можно мне два? Shop assistant: Sure. That’s £ 8.00. Продавец: Конечно. С Вас 8 фунтов стерлингов. Marta: Here you are. Марта: Вот, возьмите.вслух.
Ответ: Marta buys two key rings. Марта покупает два брелка.
b) Read the dialogue aloud. — Прочитай диалог вслух.
Упражнение 3, с. 42
3. Portfolio: You are at a souvenir shop in the UK. Use the sentences in Ex. 1a to act out dialogues like the one in Ex. 2. Use the souvenirs in the pictures. Record yourselves. — Портфолио: Вы находитесь в сувенирном магазине в Великобритании. Используйте предложения из упр. 1a, чтобы разыгрывать диалоги, подобные тому, что в примере 2. Используйте сувениры на картинках. Запишите себя.
Предполагаемый ответ: I. A: Good afternoon. How can I help you? A: Добрый день. Могу я чем-нибудь помочь? B: I want to buy a souvenir. Б: Я хочу купить сувенир. A: How about this doll? A: Как насчёт этой куклы? B: That’s a good idea. How much is it? Б: Это хорошая идея. Сколько она стоит? A: It’s £6. A: 6 фунтов стерлингов. B: Can I have two, please? Б: Можно мне две, пожалуйста? A: Sure. That’s £12. A: Конечно. С Вас 12 фунтов стерлингов. B: Here you are. Б: Вот, пожалуйста.
II. A: Good afternoon. How can I help you? A: Добрый день. Могу я чем-нибудь помочь? B: I want to buy a souvenir. Б: Я хочу купить сувенир. A: How about this umbrella? A: Как насчёт этого зонтика? B: That’s a good idea. How much is it? Б: Это хорошая идея. Сколько он стоит? A: It’s £12. A: 12 фунтов стерлингов. B: Can I have two, please? Б: Можно мне два, пожалуйста? A: Sure. That’s £24. A: Конечно. С Вас 24 фунта стерлингов. B: Here you are. Б: Вот, пожалуйста.
Pronunciation Произношение
Упражнение 4, с. 42
4. Listen and repeat. Think of more words with the same sounds. — Слушайте и повторяйте. Придумайте ещё слова с такими звуками.
Освоение правил чтения буквы Aa и буквосочетания th и правильного произношения звуков /ei/, /æ/, /θ/.
/u:/: glue, blue клей, голубой /∧/: cut, much, such резать, много, такой but Monday, love, London, mother понедельник, любовь, Лондон, мама
Источник статьи: http://volzsky-klass.ru/english-in-use-buying-a-souvenir-s-42/
Урок английского языка на тему «Покупка подарка» (6 класс)
Урок английского языка в 6 классе. Тема «Покупка подарка»
активизация изученной лексики, используемой в беседе о покупке подарка; обучение речевому этикету: освоение речевых клише, используемых при покупке подарка; развитие умений прогнозирования содержания текста, диалога. развитие умений диалогической
речи: формирование умений вести диалог этикетного характера в ситуации покупки подарка
развивающая: развивать фонематический слух, ритм, навыки диалогической и монологической речи, навыки аудирования, чтения вслух и про себя, поискового чтения; развитие письменной речи учащихся, развитие мыслительной деятельности, языковой догадки; расширять кругозор.
воспитательная: воспитывать уважение и прививать интерес к культуре и традициям страны изучаемого языка, воспитывать умение работать в группе, слушать собеседника.
Оборудование: компьютер, видеоролик, игры, игрушки, подарки, презентация, раздаточный материал
— Hello, My name is N.V. today I’m going to conduct the lesson. And we also have guests but don’t be afraid, just relax and enjoy our time here.
Breaking the ice “Making a compliment”
— Wel l , let’s get acquainted and start our day with making a compliment to each other. I have some ideas about it. ( слайд1 ) So, please take one compliment and say it to your partner sitting next to you. And the partner needs to accept it and say “Thank you” or some other thankful words like these…( слайд2 )
— Thank you very much! Did you enjoy it?
— Compliment is a good thing for everyone, but presents are better.
— Do you love presents? What do you like more: giving or getting a present? Why? When do we usually give presents? What was the best present you got?
Have a look at different kinds of toys and games. ( Слайд4 ) What can we give to a girl? A boy? What would you like to get? Why?
Memory game. Group work . Try to memorize as many words as you can. You have 10 seconds. Now, name what have you memorized. Ok, brilliant!
Guess what I mean. (Cлайд5) Here you see some words for gifts. You choose one word and try to explain you not saying it and we should guess what you mean. For example, an ugly creature (monster)
Now we are going to watch a video about friends who decided to buy birthday presents for their friend. What did they buy? Watch and tell me. (a computer game, a tie, a cake)
You see highlighted words. Try to replace them with the synonyms.
Now circle the correct answer. (слайд6)
Good job. Let’s have some rest.
6. Развитие диалогической речи и навыка аудирования.
— Where can we buy gifts? (gift shop/souvenirs, shopping center…)
Let’s go to a gift shop and listen to the conversation between the customer and the shop assistant. Listen and fill the missing words.
— Now let’s check and read it aloud.
— Work in pairs. Try to act out your own dialogues. (2 dialogues)
2)Драматизация. “In a gift shop”
— Who would like to be a shop-assistant? A Customer?
— Writing a birthday card.
Write and draw a picture about your perfect birthday.
Did you enjoy your work? What do you feel? Are you happy? Angry? Sad? Surprised? Scared? Puzzled?
I enjoyed our work a lot and I feel happy. Thank you!
Источник статьи: http://infourok.ru/urok-angliyskogo-yazika-na-temu-pokupka-podarka-klass-3636318.html